Telia hemtelefoni via mobilnätet
Följande gäller för Dig som önskar behålla din hemtelefon, d.v.s. Ditt 0525-nummer när du byter till den nya routern som stödjer hemtelefon via mobilnätet;
- Du kan redan nu ringa Telia kundsupport 020202070 och beställa ett simkort (kostnadsfritt) för hemtelefoni via mobilnätet. Uppge att Du tillhör Sannäs Fiber.
- Du behöver en telefon som är anpassad för simkort. Denna kan du köpa av Telia alternativt kan Du använda en vanlig mobiltelefon.
- Simkortet innebär att du får ett 070-nummer kopplat till telefonen. Detta visas tyvärr i displayen hos den du ringer till istället för Ditt fasta nummer t.ex. 0525-2100XX.
- Du ska alltid inleda med riktnumret, även när du ringer till ett fast nummer i det riktnummerområde där du bor.
- När Du fått simkort och monterat det i en anpassad telefon kan Du installera den nya routern. Då skall hemtelefonen fungera.
- Alla samtal till fasta och mobila nummer inom Sverige ingår. Nummerpresentation och mobilsvar ingår också helt kostnadsfritt.
Se ytterligare information https://www.telia.se/privat/bredband/hemtelefoni/hemtelefoni-via-mobilnatet